Utorak, Januar 27, 2009
Biznis plan predstavlja temelj uspešne, zdrave firme.
Mnogi vlasnici kompanija, direktori ili top menadžeri u Srbiji i dalje ne shvataju važnost biznis plana kao poslovnog dokumenta koji u velikoj meri može pomoći u radu i stvaranju uspešne kompanije.
Imam utisak da je u našoj javnosti termin "biznis plan" sinonim za jedan lepo ukomponovani dokument, koji vlasnici/rukovodioci vide samo kao podlogu na osnovu koje će uspeti da od banke dobiju povoljan kredit uz pristojan Grace period.
Ovo je u velikoj meri tačno, ali to nije sve.
Biznis plan može značajno pomoći u predstavljanju kompanije, stvaranju kredibiliteta u javnosti (PR oblast), ali i stvaranju dobrih odnosa na relaciji kompanija-radnik unutar same organizacije.
Odnosi kompanija-radnik su veoma bitni (a često zanemarivani) jer se u mnogim velikim kompanijama mogu sresti ljudi koji godinama rade na određenoj poziciji u firmi, a da pritom uopšte nemaju pojma kako oni doprinose radu kompanije i kako oni mogu poboljšati rad te iste kompanije u kojoj rade već neko vreme. Prosto, oni ne znaju zašto su postavljeni na dato radno mesto.
Jedan dobro napisan Biznis plan može pomoći svakom radniku organizacije da pronađe svoje mesto u kompaniji, može mu pomoći da shvati cilj svog rada i da uvidi kuda sve to vodi.
U nastavku ću navesti osnovne delove jednog biznis plana (za elektronsko poslovanje), a u narednim postovima ću svakoj oblasti posvetiti malo više pažnje.
Osnovni delovi Biznis plana:
- Struktuiranje izveštaja u poslovnu formu
- Misija i vizija
- Poslovni proces i opis preduzeća
- Poslovni i izvršni ciljevi
- Analiza tržišta
- Analiza konkurencije
- Finansijska analiza
- Analiza rizika
- Faze, zadaci, resursi i prekretnice u projektu
- Opis poslovnog procesa korišćenjem softvera
- Izvršni rezime
- Forma i prezentacija biznis plana

ko ce meni napisati biznis plan :(
Svaki put me iznenadiš temom! :))
Kažeš, imaš utisak da je Biznis plan sinonim za (većinu privrednika u Srbiji) za dobijanje povoljnog kredita...
I ne grešiš. Na žalost, u većini slučajeva je to pravilo (iz više razloga) a ovaj blog bi mnogima trebao biti neka vrsta "remindera" - šta su dobre osnove za uspešno poslovanje.
Sve pohvale još jednom ;)
@ Jasna
Hvala puno! Trudiću se da naredne postove malo bolje odradim (samo da mi prodju ispiti), pa bi mi bilo drago da čujem kritike i savete od ljudi koji su iskusni u toj branšni, kao što si ti.