Categories
My Links
On-line kredibilitet i uticaj bloga video zapisom
dzono | 24 Februar, 2009 20:06

Čitajući post na blogu kolege blogera,aka Blogowski, u kojem je objavljen video zapis u kojem se javno kritikuje rad Sezam Pro Hostinga (došlo je do neprofesionalnog odnosa prema sajtu Moošema i istoimenoj koleginici blogerki), primetio sam jednu bitnu razliku koja se odnosi na samo pisanje gore pomenutog posta.

Reč je o tome što je sam post, skoro u celosti prebačen u video zapis. Odmah ispod naslova ispisano je par redova teksta (tačnije tri reda i jedan link) i zatim centralni deo zauzima video zapis koji govori o temi posta.

Da se razumemo, video zapis nije preuzet sa nekog drugog sajta ili Youtuba, već je autor originalno snimio (pretpostavljam svojom kamerom) sve ono što je hteo da kaže i to ukomponovao u jedan video zapis koji zamenjuje suvoparno kuckanje teksta.

Do sada nisam naišao na ovakav pristup pisanja bloga (kod Dede možete pročitati više o TV Blogu) , te ovo smatram interesantno iz više razloga.

Kao što se odmah može primetiti, ovaj način pisanja (prikazivanja) posta se u startu razlikuje od ostalih po originalnosti, ali ovaj način blogovanja može pomoći i prilikom izgradnje kredibiliteta i ostalih promotivnih delova sajta/bloga:

 #
Technorati Profile
Blogeri na nacionalnoj televiziji
dzono | 17 Februar, 2009 00:13

Iako je Internet u velikoj ekspanziji, svakodnevno dobija mnogobrojne korisnike, televizija je i dalje kod nas odomaćena kao "kralj" medija i stoga smatram da bi bilo lepo jedan post posvetiti pojavljivanju Nebojše Radovića (poznatijeg kao Eniax) na RTS-u.

Šestominutna reportaža možda za neke ne predstavlja nešto naročito, ali ja smatram da je ovo samo početak blogerskog pojavljivanja (da kažem uvažavanja) u drugim medijima.

U dve emisije koje se prikazuju na RTS-u, Nebojša je pokušao da široj populaciji približi značenje i svrhu blogovanja.

Snimak govori više od reči.

 

 #
Technorati Profile
Blogerski viral
dzono | 05 Februar, 2009 12:30

Pre par meseci sam i sam napisao post koji je posvećen blogovanju, odnosno cilju našeg blogovanja i uvideo da svako od nas (blogera) ima svoje razloge za pisanje i vođenje istog.

Primećujem da se ovih dana digla pristojna prašina oko posta gospođe Dragane Đermanović, koja je jedan post na svom blogu upravo posvetila razlozima zbog kojih i vodi blog.

U postu se navodi kako je samo pisanje teksta inspirisano jednom vrstom revolta prema ljudima koji ne shvataju pisanje i svrhu (kakva god da je) pisanja bloga. 

Ne želim dalje da pričam o ovom zanimljivom postu, pročitaćete ga i sami, znam to Laughing, ali bih želeo da napomenem jedan detalj koji je meni "zapao za oko".

Naime, reč je o pojavi viralnog marketinga u blogerskoj zajednici. Iako blogerska zajednica u Srbiji (i regionu) i dalje nema medijsku "moć" kao što je imaju blogerske zajednice sa zapada (određeni blogovi se uzimaju kao veoma kompetentni podaci iz određenih oblasti) ona je veoma povezana.

Reč je o tome da se nakon objavljivanja ovog posta, moglo videti još sličnih postova na ovu temu (između ostalog i ovaj post Cool), što govori da određeni ljudi svojim blogom mogu naterati ostale da razmišljaju, mogu učestvovati u stvaranju javnog mnjenja. 

Na blogu gospodina Dragana Varagića i gospođice Jasne Kamatović mogli ste da vidite postove koji su inspirisani već pomenutim tekstom.

Ovi podaci mi govore sledeće, blogerska zajednica u Srbiji je povezana, svi se pratimo i svi se čitamo (globalno rečeno), i nečiji tuđi post nas može naterati da se zapitamo kako šta i gde, i ovo je dobro jer smatram da predstavlja početak medijskog razvoja blogerske zajednice.

Pitanje je dana kada će i ostali mediji početi da shvataju moć i značaj blogerske zajednice u stvaranju javnog mnjenja, i tada će tekstovi o razlozima pisanja bloga biti suvišni.

 

 #
Technorati Profile
Kako početi sa vođenjem vrućeg blog
dzono | 15 Januar, 2009 22:52

Ovaj post je inspirisan informacijom da je Biznis blog prodat ovih dana i da postoji nada kako se u Srbiji blogovanje može isplatiti.

Kako bi se počelo sa pisanjem i vođenjem bloga, potrebno je uraditi par koraka na tu temu:

1) Potrebno je prijaviti se (registrovati se) na određenu blog platformu kao što je ova, da kažem naša blog platforma Blog.co.yu (postoje i mnoge druge kao što su Mojblog.rs, Blogoye.org i slično). Procedura je toliko jednostavna, da blog mogu otvoriti i polopismeni ljudi, tako da smatram da nema potrebe opisivati proces prijavljivanja.

2) Potrebno je osmisliti ideju tj. temu pisanja bloga-najbolje je osmisliti temu kojom se niko trenutno ne bavi (trenutno jer u trenutku kada ste se setili te vaše extra ideje, još njih 5-oro se setilo istog), a ako već ne možete da se setite ničega što bi predstavljalo novinu, onda pogledajte šta radi "konkurencija, pa pokušajte da napravite nešto bolje

3) Kada ste odlučili o čemu ćete pisati (nije potrebno da budete expert za datu temu, već je samo dovoljno da imate volju), potrebno je osmisliti naslov koji će biti dovoljno interesantan za buduće posetioce sajta, potrebno je privući ih naslovom, ali NE SMETE ih lagati

Npr. ne možete dati naslov blogu "Moja vruća kuhinja", a da pišete o automobilima. Naslov je dovoljno precizan da privuče posetioce, a opet pomalo intrigantan (čitaj dvosmislen) da privuče pažnju(kao i moj naslov Cool)

Određivanje naslova samog bloga u velikoj meri zavisi od toga šta blogom želite da uradite i ko su vaša ciljna grupa

4) Kada ste se registrovali na neku blog platformu, osmislili temu i naslov bloga, možete početi sa pisanjem bloga. Preduslov za stil i način pisanja bloga je vaš cilj. Prilikom otvaranja bloga, odnosno pre samog otvaranja, potrebno je definisati šta želite blogom da postignete.

Postoje razne vrste blogova, od ličnih on-line dnevnika, do profesionalnih blogova koji su usko stručni (niša interesovanja), pa i do samo-promotivnih blogova pojedinaca (ljudi kojim blog služi kao vid promocije). Različiti blogovi privlače različite profile ljudi, tako da je za različite profile ljudi potrebno pisati različitim stilom.

5) Poznato je da je u ljudskoj prirodi 95% dnevnih radnji navika, pa shodno s tim i pisanje bloga spada u tih 95%. Kako bi ste privukli, a zatim i zadržali određene posetioce vašeg bloga, potrebno je blog pisati redovno.

Šta je za koga redovno, opet sve zavisi od ambicija i cilja. Redovno za nekog može značiti 2 puta nedeljno, a za nekoga 2 puta na sat vremena. U zavisnosti od toga koliko vremena ste spremni da odvojite za pisanje bloga i koliku posećenost želite da dobijete, vi će te pisati blog, ali je bitno da frekvencija pisanja bude ista!

6) Interakcija sa posetiocima. Ako ste uspeli da ispunite neke od dosadašnjih uslova (čitaj sve), već do sada ste uspeli da privučete neke posetioce. E sad, pitanje je kako te posetioce zadržati. 

Ovo vam je isto kao kada odete u restoran. Ako je hrana pristojna, restoran ok, a usluga odlična, vi ćete se vratiti makar još jednom u taj isti restoran, daćete im još jednu šansu, ali ako je sve extra u restoranu, a konobar vam baci na sto vaš obrok, pritom ne pokaže ni trunku uljudnosti i kulture, vi ćete otići i potražiti neki drugi restoran gde će vas poštovati. 

Tako je i sa blogom, omogućite vašem posetiocu da se oseća prijatno na vašem blogu, poželite mu dobar dan i laku noć, odgovorite mu na komentare i udostojite ga sa malo pažnje, prijaće mu.

7) Sve ovo je uzaludno raditi ako vam tekst nije dobar, odličan. Ovu stavku sam namerno stavio na kraju, mada je po važnosti možda i prva. Potrebno je imati odličan tekst! Vašeg posetioca ćete privući upravo vašim pisanjem, vašom sposobnošću da zaintrigirate posetioca, da ga naterate da čita vaše postove, da ih komentariše i preporuči drugima. Bez ODLIČNOG, ZANIMLJIVOG pisanja, nema ni poseta.

 

Postoji još dosta stvari koje bi vam bile od pomoći prilikom pisanja (ovo je neka osnova osnove u 7 koraka) i otvaranja bloga, ovu su neke stavke koje sam ja na osnovu mog iskustva izdvojio kao neophodne prilikom otvaranja bloga.

Dodatne informacije možete pronaći i u knjizi Blog osnove u kojoj je detaljnije opisana procedura započinjanja blogovanja, a ako imate neke nedoumice, možete pitanja postaviti ovde, a ja ću se truditi da odgovorim na ista što bolje umem.Laughing

 #
Technorati Profile
Blogovanje se ipak isplati
dzono | 14 Januar, 2009 21:47

Verovatno ste se svi pitali kako to da je u svetu pisanje bloga isplativa stvar, a kod nas i dalje samo deo entuzijazma određenog broje ljudi.

Već od ranije je bio poznat primer Dušana Belića i njegovog bloga IntoMobile. Da ne dužim sa pričom, ovaj blog je otkupljen od jedne strane firme koja je gospodinu Dušanu dala za naše uslove lepu sumu novca za ovaj blog, i sklopila s njim ugovor da nastavi da radi na istom, za opet ne tako male pare.

Nakom ovog primera prodaje bloga, usledio je i primer Marka Bijelića, autora i vlasnika bloga Biznis blog. Ovaj blog je upravo prodat!!!

Kupac je, prema izvorima, nepoznat ljubitelj blogova iz Hrvatske.

Ako ste mislili da se blogom na ovim prostorima ne može zaraditi, i da se kod nas ne može živeti od e-biznisa....verovatno ste u pravu, još je to veoma teško, ali NE i neostvarivo!

Bravo za Marka, i ajmo u nova pisanja, možda nam se jednog dana i isplati!Laughing

 #
Technorati Profile
Sta ste dobili otvaranjem Bloga?
dzono | 26 Decembar, 2008 01:14

Srbija je kao jedna od zemlji bivše SFRJ, trenutno na 3. mestu ( iza Hrvatske i Slovenije, a ispred Makedonije), po broju korisnika interneta u odnosu na broj stanovnika.

O tome gde smo mi u odnosu na te države po pitanju poslovne primene Interneta, o tome ću govoriti drugi put.

Naime, pretraživanjem po različitim domenima (zemalja u regionu) na kojima se može otvoriti besplatni blog, došao sam do konstatacije da je velika većina blogova koji se nalaze na Internetu, neki oblik ličnog dnevnika.

Po jednoj od definiciji bloga  , blog i jeste jedan oblik dnevnika...ali je u pitanju mnogo širi pojam.

U svetu (nažalost ne i kod nas), postojalo je par interesantnih primera bloga kao uticajnog medija koji je u veoma kratkom periodu uspeo da pridobije pažnju širokog auditorijuma.

Kod nas se i nakon par godina od kada je blogovanje postalo aktuelno, može videti jako mali broj kvalitetnih blogova na kojima se mogu pronaći informacije koje bi mogle nečemu da posluže.

Znam da smo mi zemlja koja je već nekih 20 godina u izolaciji i da je ova svetska, a naša kriza prisutna na ovim teritorijama već XY godina, razumem ja sve to, ali me zanima zašto je tako mali broj pametnih stvari na našem Internet nebu?

Ako smo mi stvarno nebeski narod, pa kako to da su drugi bolji od nas....moj odgovor je prost-prihvatamoda smo tu gde jesmo.

Da se razumemo, pisanjem ovog posta nisam želeo nikoga da uvredim, svako ima pravo da na svom blogu iznese svoje mišljenje (ako ne vrši krivično delo), niti svoj blog smatram preterano korisnim za širu populaciju, ali se trudim da svakog dana naučim nešto novo, što bi moglo biti korisno napisati, te me interesuje šta je Vas "nateralo" da blogujete?

 #
Technorati Profile
Forumaši protiv Blogera
dzono | 25 Decembar, 2008 13:58

Od ranije je na Internetu postojala podela, kako po načinu korišćenja samog Interneta (voajeri, pričalice, kliktači....), tako i po Internet zajednicama.

Do skora, Forumi su bili prepoznatljiva Internet zajednica, jedan deo na Web-u, na kojem su se okupljali ljudi istih, sličnih ili skroz suprotnih razmišljanja, kako bi komentarisali određene teme.

U zadnjih par godina se pojavilo novi termin na Internete, Blog.

Pojavaom blogova na našim prostorima, došlo je i do "osnovanja" nove Internet zajednice, Blogerske zajednice.

Naravno, veliki broj ljudi koji je ranije koristio Forume, sada koristi Blogove, ali ima i onih koji su ipak ostali verni jednoj od ove dve.

Razmišljajući o ovoj temi, došao sam do zaključka (a Vi me ispravite ako grešim), da su ovedve zajednice jako zatvorenog tipa. 

Naime, ako se zadesi da naiđete na neki forum, uvidećete da na njemu postoji jedan određeni broj ljudi koji konstantno pišu (logično), ali mene konkretno zanima kako se ti ljudi ophode jedni prema drugima, kada se slučajno sretnu na ulici? 

Sa druge strane, kakva je to "Blogerska zajednica"?

Čak i na ovo domenu, bili smo svedoci czber svađe između pojedinaca koja je rezultirala isključivanjem bloga, menjanjem teme, ili pak javnim pljuvanjem?

Ovde možete pogledati šta su neki Forumaši rekli na ovu temu....

 

 #
Technorati Profile