Categories
My Links
SEKA ne utiče na Facebook
dzono | 13 Mart, 2009 11:55

Svetska ekonomska kriza (aka SEKA) očigledno neće preterano uticati na Facebook u ovoj 2009. godini.

Kako mi se čini, čelni ljudi Facebook-a su i dalje vredni, pokušavaju iznova da iznenade svoje verne, pokorne "robove uma" i da im daruju jedan novi Face of Facebook.

Reč je o novom izgledu Home Page stranice Facebook-a, koja od juče ima novi izgled.

Ako oduzmemo moje lično mišljenje, da je ova društvena mreža napravila jedan korak unazad u evoluciji mladog čoveka kao komunikativno-govornog bića (staromodno muvanje je otišlo u zaborav), onda ih moram pohvaliti jer su pored svemoćnog Googla jedni od retkih koji svakodnevno misle o tome kako i na koji način omogućiti korisnicima bolje, lakše, lepše snalaženje na samom sajtu. 

 

Prva stvar koju sam ja naučio na predavanjima je bilo to da je "Amin" u elektronskom poslovanju sam korisnik i da se sve vrti oko njega, te se sav rad i uloženi trud mora usmeriti ka krajnjem zadovoljenju samih korisnikovih želja....ovo je čist primer za to, dobili su desetku kod mene.....Cool

 #
Technorati Profile
Vlasnik Facebook-a na Twitteru
dzono | 08 Mart, 2009 13:28

Poznato je da se trenutno vodi bitka na Internet sceni, između 2 najveće društvene mreže, Facebook-a i Twitter-a, a ovih dana je procurela vest da je CEO Facebook-a, Mark Zuckerberg otvorio svoj privatni nalog na konkurentskoj mreži.

Postavlja se pitanje da li je nalog koji je otvoren pod imenom vlasnika Facebook-a stvaran (istinit), a sumnje da nalog nije istinit otklanja Brandee Barker, osoba koja je zadužena za korporativne komunikaije Facebook-a, na svom Twitter nalogu.

Dok svet trese svetska kriza, mnogi ljudi ostaju na ulicama, Markić nije odoleo mikro tvitovanju....eh, eto problema.Foot in mouth

 

 #
Technorati Profile
Prerani pubertet zbog previše televizije
dzono | 04 Mart, 2009 23:43

Gledanje TV-a kod dece izaziva autizam, oštećenje vida, gojaznost, razvoj dijabetesa tipa dva i prerani pubertet, smatra britanski psiholog Arik Sigman.

Njegovo istraživanje, objavljeno u stručnom aučnom časopisu “Bioligist” zaključuje da smanjenje sati pred televizorom, posebno za decu, mora postati zdravstveni prioritet koji će na duže staze smanjiti i izdatke u oblasti zdravstva.

Doktor Sigman smatra da gledanje televizije ometa proizvodnju hormona melatonina koji utiče na imuni sistem, ciklus sna i pojavu puberteta. Smanjeni nivo melatonina možda je jedan od razloga zbog kojeg devojčice ulaze u pubertet ranije nego pedesetih godina prošlog veka.
Svaki dodatni sat pred ekranom povećava rizik za razvoj Alchajmerove bolesti kod osoba starih od 20 do 60 godina, dodaju naučnici.

Oni smatraju da zabrana gledanja TV-programa kod najmlađih nije drastično nego jedino zdravorazumsko rešenje. Naime, prosečno šestogodišnje dete u Velikoj Britaniji jednu celu godinu provelo je gledajući TV, dok polovina trogodišnjaka ima TV u spavaćoj sobi.

“Televizija je najveći nepriznati zdravstveni skalndal našeg vremena”, poručuje Sigman. 

Izvor Times Online prenosi Bebin svet.

 #
Technorati Profile
Facebook uveo glasanje za "Uslove korišćenja"
dzono | 02 Mart, 2009 08:08
 
Nakon problema koje je Facebook imao zbog promene uslova korišćenja, popularni sajt odlučio je da čitavu stvar reši na demokratski način - glasanjem.


"Facebook principi" i "Izjava o pravoma i obavezama" pojavila se na početnim stranicama, koja ohrabruje korisnike da glasaju o različitim stvarima, kako bi se uspostavili pravični uslovi korišćenja ovog popularnog sajta.

Iako su oba dokumenta prilično obimna, odziv Facebook zajednice je odličan jer očigledno svi žele da budu uključeni u kreiranje budućnosti ovog soc-net giganta.

Sa ovakvim potezom Facebook bi mogao se bi da osigura poziciju lidera na polju društvenih Internet mreža, pridobije nove fanove, ali i zadrži stare.

Sigurno je osnivač sajta Mark Cukerberg bio povinovan nekim nemilim događajima koji su se desili kada se odlučio na ovakav potez. Među njima je svakako i prošlogodišnja optužba za 22 prekršaja privatnosti.

Facebook je svoju lekciju izgleda naučio na teži način, a kako će se to odraziti na buduće funkcionisanje sajta ostaje da se vidi.

 

By Bratislav Jovanović, MONDO

 #
Technorati Profile
Facebook revolveraški obračun
dzono | 20 Februar, 2009 12:27

Nekada su se vodili revolveraški obračuni kako bi se osvojila ljubav neke pompezne lepotice....danas se vode "tastaturaški"  Facebook obračuni hrabrih i odvažnih Facebook kauboja....ako želite da pobedite u "časnom" dvoboju i osvojite srce devojke, evo rešenja.....Cool

 

 #
Technorati Profile
Razvela se preko Facebook-a
dzono | 19 Februar, 2009 13:57

Tridesetpetogodišnja Ema Brady doživela je jedan nesvakidašnji šok, shvativši da se muž razvodi od nje, preko Facebook-a.

Ema nije ni slutila da u njenom bračnom gnezdu nešto ne štima, sve dok na Facebook profilu svog muža nije primetila njegov status u kojem on navodi da je razveden i da mu je bolje bez nje.

"Saznala sam kad me najbolja prijateljica koja stanuje u Danskoj nazvala i pitala jesam li dobro. Kada sam čula šta je uradio, bila sam šokirana. Kasnije su me zvali i ljudi s kojima se nisam čula godina da me pitaju šta se to, zaboga, dešava", ispričala je šokirana Britanka.

Kada se muž vratio s posla, suočila se sa njim. "Pitala sam ga da li ima nešto da mi kaže, a on je kratko odgovorio da nema. Ponašao se kao da je sve uredu i kao da treba normalno da nastavimo naš život", ispričala je Ema.

Ovo nije prvi primer u kojim u kojima je jedan brak okončan, bilo je čak i malo ekstremnijih slučajeve.


 

 #
Technorati Profile
NBA All star na Facebook-u
dzono | 15 Februar, 2009 12:44

Ovog vikenda (02.16.2009.) se održava 58. po redu All star meč između Istočne i Zapadne konferencije.

Predstojeći duel će po mnogo čemu biti naj (najviše glasova za igrače, najviše kamera, najviše gledalaca itd.), ali ja bih izdvojio još jedan detalj koji se po prvi put pojavljuje na jednom ovakvom sportskom dešavanju, a to je opcija javnih statusa na Facebook-u tokom direktnog prenosa meča.

 

Reč je o tome da će svi korisnici Facebooka, koji će jednim klikom prihvatiti da učestvuju na događaju (Facebook event) koji će se održavati na Facebook-u tokom NBA All star utakmice, moći da prikažu svoje statuse pred višemilionskim auditorijumom.

 

 

Ovaj sistem prikazivanja Facebook statusa javno je već proveren tokom inaguracije Baraka Obame, kada se Facebook integrisao sa CNN-om, a sledeći rezultati najbolje pokazuju kako je ova opcija uticala u marketinške svrhe:

1. Bilo je oko 200,000+ status updates tokom Facebook integracije sa CNN.com

2. u tom trenutku, 3,000 ljudi komentarisalo je na Facebook-u, a prikazivano na CNN-ovom feed-u u minutu

3. Obamina Facebook Fan Page imala je više od 4 million fanova i priliv od oko  500,000 wall posts-ova

 

 

 

 #
Technorati Profile
Facebook gangsta
dzono | 13 Februar, 2009 17:25

U danima kada nemam inspiraciju za pisanje postova, malo da Vas razonodim jednim soft Facebook repom...........Cool 

Uživajte u još jednom od dobrih ironičnih Facebook klipova....Wink

 #
Technorati Profile
Četiri razloga zašto javni Facebook statusi neće ubiti Twitter
dzono | 07 Februar, 2009 20:51

Pre par dana sam objavio tekst u kojem sam naveo razloge kako i zašto će Facebook preko noći "ubiti" Twitter, ako se poboljša u segmentu javnih statusa.

Danas sam naišao na tekst koji je objavio gospodin Mike Butcher   u kojem navodi 4 razloga zbog kojih Facebook neće moći da preuzme Twitter korisnike ako uspe da uvede javne statuse.

U tekstu se navodi kako su Twitter statusi mnogo napredniji (kod Facebook-a su po defaultu podešeni na closed osim za prijatelje), lakše i brže se šire među korisnicima mreže, zatim, kod Facebook-a je potrebno odobrenje za praćenje statusa, dok je Twitter  po svom modelu "prateći" sistem društvenih mreža (Twitter followers).

Takođe se navodi kako se i sam profil Twitter korisnika u velikoj meri razlikuje od Facebook korisnika, te da bi se ljudi koji su privrženiji Facebook-u teško privikli na promenu koja bi nastala uvođenjem javnih statusa.

Mišljenje je da bi se ljudi pre opredelili da pređu na Twitter jer bi im bilo lakše da shvate kako ova opcija funkcioniše na Twitter-u, nego da se priviknu na Facebook novitet.

Pored ova dva razloga, postoje i velike razlike u biznis modelu i u viđenju odgovora (replies), arazmišljanja na ovu temu možete pročitati ovde.

 #
Technorati Profile
Facebook gazi televiziju
dzono | 03 Februar, 2009 19:33

Uticaj društvenih mreža na Internetu je veliki, sajtovi kao što su Facebook su već postali veoma dobri alati za Internet promociju i marketing, mnogobrojne velike i jake kompanije su već uveliko počele da koriste prednosti ovakvog vida oglašavanja, kako bi ostvarili što bolji kontakt sa svojim sadašnjim, budućim, potencijalnim korisnicima.

Još jedan primer u nizu je reklamna kampanja televizijske serije “TrueBlood”.

Ovaj primer sam izdvojio od ostalih jer me je oduševila ideja da se jedna televizijska serija reklamira pomoću Facebook-a!

Možda u ovom trenutku ovakav vid reklamiranja i ne predstavlja neki novitet, ipak, ovo je vek kada se Internet pojavljuje kao glavni (i jedini) kandidat za novu medijsku revoluciju, ali je zasigurno da je ovo još jedan siguran pokazatelj koji nam potvrđuje da je budućnost svih ostalih medija na Internetu.

Ako su ljudi sa jedne od svetski poznatih televizijskih stanica kao što je HBO shvatili da svoje poslovanje moraju prebaciti na Internet, onda nam ne preostaje ništa drugo nego da i mi to isto uradimo.Smile

 

 #
Technorati Profile
Facebook primitivizam
dzono | 22 Januar, 2009 00:58

Dokazano je da 2 stvari na svetu poseduju matematičku vrednost beskonačn, a to su svemir i LJUDKSA GLUPOST!!!!!

Shvatam da mladi u Srbiji žive pod velikim stresom, da su godine ratova i kojekakvih nedaća iza nas, ali da li je ovo način da se izrazimo, da li smo ovo mi, neka nada za bolju budućnost!!????

Tužne li mladosti......

 

 

daljom analizom profila ovih ljudi je ustanovljeno:

Miloš Anichic, aka 'dabogda vas neki crnja jebao u chmar pederi', slika iz profila, obratiti paznju na detalje rasne diversifikacije

 

...drugi primerak, Milosh Gligoric, aka 'Totalni Srbin', aka 'Zacicemovamugajbeiklubovepederi', slika iz nekog njihovog kluba...ljupke kreacije, iskren zagrljaj...vrh

 

...treci primerak, ne toliko interesantan, Milos Zelenbaba, knjizhevnik, glumac...ljubitelj istih

 

 

... voleo bih da čujem mišljenje nekog psihoterapeuta, psihijatra, kako tumači ove verbale prepirke ... voleo bih da znam šta ljude tera da budu ovako primitivni......

Smatram da je ovo jedan klasični primer koliko ljudi mogu biti prosti i primitivni i to u 21. veku, veku kada se pomeraju granice nemogućeg, i zati nisam želeo da cenzurišem ove slike.

 #
Technorati Profile
Koza Nostra na Facebook-u
dzono | 17 Januar, 2009 23:36

Ljudima je oduvek bilo zanimljivo da pišu knjige, prave filmove, krišom prepričavaju zločine i nedela nekih tamo zlih ljudi....ponajviše od svih, bilo je reči o Koza Nostri, ozloglašenoj mafiji sa Sicilije.

Ne znam šta je to što je uvek ljudima bilo interesantno kod članova tih i takvih "udruženja", ali znam filmovi kao što su "Kum" ili knjige kao što su "Sicilijanac" nikada neće umreti.

Možda je sada trenutno u svetu knjiga kao medij komunikacije sa masom malo potisnuta u stranu, ali Internet definitivno nije.

Samim tim, vođe nekih od ozloglašenih italijanskih mafija, rešili su da pune neke nove stranice.....Internet stranice.

Već nagađate, reč je o Facebook-u.

Na sajtu RTS-a, objavljena je vest u koja govori o tome kako su na Facebook-u otvorene grupe za podršku eminentnih članova ovih famoznih udruženja. Verovali ili ne, ljudi na sva vrata veličaju svoje "crne heroje", aljudska glupost ide do te mere, da neke od njih žele da proglase svecima.

Najveći broj članova imaju "klubovi" osnovani u čast dvojice osuđenih šefova, Salvatorea "Totoa" Rine, koji je u zatvoru od 1993. i njegovog naslednika Bernarda Provencana (obojica iz Korleonea), uhapšenog u aprilu 2006. godine, ali i Matea Mesine Denara zvanog "Dijabolik", bosa iz Trapanija na Siciliji, koji se smatra aktuelnim "šefom svih šefova". - kako navodi izvor RTS-a.

Da li je ovo samo još jedan hir, ili možda neki novi način da bosovi komuniciraju sa svojim poručnicima, ostaje samo da se nagađa. Definitivno je mafija počela da preuzima i Internet...pazite se , da ne dođu da Vam traže reket za Vaš blog.Cool

 #
Technorati Profile
Facebook blogovanje
dzono | 12 Januar, 2009 10:51

Blogovanje je svegde u svetu (pa i kod nas) postalo popularno, kako međe Internet profesionalcima, tako i među običnim ljudima koji žele da vode svoje on-line dnevnike.

Kako je već ranije bilo primera u svetu, gde su određeni blog postovi doneli ogromni publicitet, ljudi su shvatili da je potrebno baciti akcenat na ovaj deo Web-a.

Poznato je takođe da i pretraživači "vole" blogove, te je i ova informacija doprinela da velike kompanije, kao što je i Facebook, naprave svoje platforme za blogovanje.

Reč je o tome, da na Facebook-u postoji deo za blogere, koji mogu svoje pisanje prezentovati svim korisnicima Facebook-a. 

Koliko blog platformi se može pohvaliti podatkom da ima 150 miliona korisnika, koliko Facebook trenutno broji?

Postoji još jedan bitan deo na Facebook-u, a to je deo u kojem vi možete postaviti vaš lični blog (blog sa posebnog domena) i ovom opcijom možete privući veliki broj korisnika.

Naravno, potrebno je samo imati profil na Facebook-u. Dovoljno je ulogovati se,posetiti opciju za dodavanje svog bloga ito je manje-više sve što je potrebno uraditi da bi se vaš blog našao na listi.

Nažalost, ne mogu vam pokazati kako izgledaju te opcije na Facebook-u, jer sam izbrisao svoj nalog, te ne mogu pristupiti istim opcijama, ali dok mi je ova tema bila interesantna sa strane Internet Marketinga, mogao sam primetiti da su svoje blogove postavili prekaljeni Internet PRofesionalci u Srbiji kao što su Miloje Sekulić i Dragana Vujović Đermanović.

Ovo je još jedan od retkih primera pozitivnog i pametnog iskorišćenja društvenih mreža u Srbiji (što je retkost).

 #
Technorati Profile
Kako će Facebook ubiti Twitter preko noći
dzono | 03 Januar, 2009 23:28

Svaki region, svaki narod i kultura ponaosob, imaju neka svoja obeležja, neka svoja moralna prava i ustaljene navike. Tako je i sa društvenim mrežama.

Ne želim sada da ulazim u problematiku zašto i iz kojih razloga određena društvena mreža dominira u određenom regionu (možda jedan post posvetim tome), jer za to postoje ozbiljni razlozi.

Gledajući globalno, dve trenutno najjače svetske društvene mreže Twitter i Faceook, poseduju neke slične osobine, ali postoji jedan deo koji ih drastično razlikuje.

Moram da napomenem deo interakcije koji takođe predstavlja veliku razliku, kao i broj prijatelja (na Facebok-u ograničen broj na 5.000), ali ovde je reč o statusima.

Nick O'Neill je u jednom svom postu naveo kako je pitanje statusa od fundamentalnog značaja za prevlast na tržištu.

Naime, reč je o tome da kod Twittera postoji problem kada je reč o aplikacijama. Određene aplikacije su izrađene samo za određeni broj korisnika i samim tim neka nova aplikacija ne može da dosegne sve korisnike ove mreže, što kod Facebook-a nije slučaj. Facebook develop team je napravio jedinstvene aplikacione platforme koje su prihvatljive svim korisnicima podjednako.

Pored ove pogodnosti Facebook-a, deo koji donosi prednost i koji bi po mišljenju određenih stručnjaka mogao da donese i totalnu pobedu Facebook-a nad Twitter-om,je opcija status update za sve.

Ova opcija je moguća na Facebook-u, ali samo određenom broju ljudi, tj. ljudima kojima ste Vi dali potvrdu da su vaši prijatelji i da mogu imati uvid u vaše lične podatke.

Kada bi se desilo da Facebook otvori statuse ka svim korisnicima, tu se misli na one koji vam i nisu prijatelji, određene analize govore da bi Facebook preko noći ugasio Twitter.

Reč je o tome da bi kompanije sa ovom opcijom mogle mnogo bolji da eksploatišu Facebook, imali bi širi spektar delovanja, a to bi značilo da bi se status objavljen na Facebook-u danas, tek sutra pojavio na Twitter-u.

Usput, ako ste mislili da možete sakriti neke podatke o vama na Faceook-u, želim da vas podsetim na opciju Users.getInfo....čisto da znate da ipak mogu neke stvari o vama biti otkrivene...Laughing

 #
Technorati Profile
Facebook prevare i krađe u Srbiji
dzono | 21 Decembar, 2008 14:38

U vreme kada je na Internetu sve vidljivo i kada se ništa ne može sakriti, opet smo svedoci još jedne Internet prevare.

Ranije smo bili svedoci Internet krađe indentiteta, ali sada je u pitanju najnoviji oblik prevare, Facebook prevara.

Naime, kako navodi Kurir, jedan nesrećni mladić po imenu Zoran iz Nove Crnje, je bio prevaren od strane izvesne Ane S. iz Beograda.

U pitanju je bio lažni profil dotične gospodjice koja je uspela da ostvari cyber vezu sa Zoranom i u toj "vezi"je uspela da "natera" Zorana da se zaljubi u nju.

Ova priča bi imala srećan kraj, da naivni Zoran nije toliko iskreno ušao u ovo ljubavnu romansu, te je "svojoj" Ani u nekoliko navrata slao novčanu pomoć, jer je ona bili u teškoj materijalnoj situaciji. Ovim načinom prevare (pre njihovog susreta), dotična Ana je uspela da od Zorana izvuče oko 4000 eura!

Ovo je (pod uslovom da je tačno), prvi zvanični primer Facebook prevare u Srbiji. Ne znam za Vas, ali meni 4000 eura ne predstavlja sumu koje bi se tako lako odrekao!

 

 #
Technorati Profile
1 2 3  Sledeći»