Categories
My Links
Buduci diplomci u doba krize sami prave posao
dzono | 13 Mart, 2010 19:20

Pre svega, pozdrav svima, nakon duze pauze opet sam odlucio da pisem, nadam se da i dalje znam kako.Smile

Skoro godinu dana nisam pisao na ovom mestu, neke druge zivotne okolnosti su me malo udaljile od kuckanja, mozda je to bilo i potrebno kako bi sagledao stvari iz drugacijeg ugla.

Kada sam pocinjao sa pisanjem i vodjenjem bloga, varnica koja je pokrenula moje pisanje, a i pisanje mojih kolega je profesor koji nam je u to vreme drzao predavanja na temu Internet marketinga.

Slusajuci nadahnuta predavanja,kuckao sam na ovom istom mestu razna zapazanja, redovno pratio analize posecenosti i "zivota" ovog skromnog bloga, i time pokusavao da saznam da li zelim ovim da se bavim ili ne, tj. da li se od ovoga moze ziveti, radeci ono sto volis.

Pokusao sam sa jednom tada aktuelnom temom, opipavao "puls naroda"  (ako mogu politicari, mogu i ja Smile) i rezultati su bili

 (Dalje)  #
Technorati Profile
Pozitivna IT energija ili naša sramota

Nisam toliko dugo u takozvanoj srpskoj blogosferi, pa iz tog razloga ne želim dublje da ulazim u analizu posta na blogu Blogowski (da li je istinit ili ne), aili pošto je ovaj video casting post ostavio uticaj na mene (u velikoj meri negativan), reći ću samo da podržavam slobodu govora (ovo je demokratska zemlja), ali definitivni podržavam i frazu koja glasi (da parafraziram) -"Možeš pobeći iz sela (Srbije), ali ono iz tebe nikada neće".

Ne znam gospodina Peđu lično, moguće je da je dobar čovek, emarcipovan gospodin, ali sam uvek protiv dokazivanja kako smo mi ubedljivo najjači (kad kažem mi, mislim na Srbe) kada je javna prepirka u pitanju.

Zar nije dosta što se ovi naši "kvazi" političari javno prepiru i prave scene po kojima bi nam pozavideli i scenaristi španskih serija, i što naš narod i ovu našu zemlju sramote na sva usta, pa zar moramo i mi, takozvani blogeri???

Ne želim dalje da komentarišem ovaj post, ovo je link ka licu i naličju naše blogosfere. Ako će ovako nešto da bude ono što je "in" u blogosferi, onda je možda bolje da je i nema.

 

 #
Technorati Profile
Youtube kao promotivni kanal

U mom prethodnom postu sam pisao o pojavljivanju našeg kolege blogera na RTS-u, i prilikom pisanja posta primetio sam (kao i svi koji su čitali moj post Laughing)  da je objavljen i video klip na sajtu Youtube.

Ako pogledate pomenuti klip na ovom sajtu, videćete da je broj ljudi koji je pogledao ovaj klip u protekla dva dana dostigao broj od blizu 1000 poseta.

Ovo me je i navelo da napišem post koji će govoriti o iskorišćenju Youtube sajta u promo svrhe.

Kada su u pitanju video sharing sajtovi, Youtube je trenutnu suvereni vladar na svetskoj Internet sceni. Samim tim što je na 3. mestu na Alexa Rankingu dovoljno govori o njegovoj globalnoj popularnosti.


YouTube možete iskoristiti da povećate posetu svog sajta u velikoj meri. Evo nekoliko saveta za popularizaciju na YT:

1. Napravite i uobličite svoj lični kanal

Bitna stavka je dizajn, što bolji dizajn, veća posećenost

2. Izaberite svoju temu (po mogućstvu da bude originalna, jedinstvena)

YouTube nudi 4 vrste naloga: Director (ako ste režiser), Musician ako ste (muzičar i želite da promovišete svoju muziku), Comedian (ako ste komičar i želite da promovišete svoj show ili stand-up komediju) i Guru (ako ste jednostavno stručnjak u nekoj oblasti).

3. Kreirajte kratke video zapise

Dugački video zapisi u velikoj meri ne mogu da zadrže pažnju posetiocima, tako da su kraći zapisi efektivniji

4. Napravite organizaciju prikazivanja uploadovanih video zapisa


Dobra organizacija pomaže posetiocu Vašeg klipa da se bolje i lakše snađe. Najbolje je napraviti tagove i kategorije radi lakšeg snalaženja. Zapisi će izgledati lepše i profesionalnije.

5. Promovišite video ponuđenim YouTube-ovim alatima

Nije dovoljna da samo postavite zapis i da čekate posetioce, potrudite se da ih sami dovedete. Postoje razni alati za self-promociju, a najpopularniji su bulletin-i i e-mail.

6. Postavljajte video odgovore

Ako naiđete na video koji je po tematici sličan nekom vašem, ne libite se da postavite video odgovor (video response).

7. Učlanjavajte se i sami kreirajte YouTube Grupe


Youtube je takođe i društvena mreža, napravite svoj krug fanova i prijatelja.


8. Koristite opciju Active Sharing

Ova opcija Vam nudi još "prisniji" odnos sa posetiocima. Nakon što odgledate neki klip, podaci o Vašem nalogu će u narednih 30 minuta stajati pored klipa na koji ste kliknuli, te ljudi sa sličnim interesovanjima mogu kliknuti na Vaš link i pogledati Vaše zapise.

 
Na kraju, čemu sve ovo?

Ovo su neke od opcija koje nudi Youtube, način na koji ćete Vi iskoristiti ovaj servis su različite, evo i nekih predloga:

- na svaki video koji uploadujete možete postaviti URL svog sajta
- u opisu svakog videa možete staviti URL svog sajta
- u nazivu svakog videa možete staviti URL svog sajta

 #
Technorati Profile
Srbi na Wikipediji

Vikipedija je danas svetski poznata i priznata riznica znanja koje mnogi uzimaju kao reper za određene informacije.

Prema podacima sa osnovne strane Vikipedije, Srbi su od momenta njenog "podizanja" napisali 70.867 odrednica, načinili prosečno 9,32 izmena po članku, a registrovanih korisnika ima 30.440.

Trenutno postoji oko 23 aktivnih administratora na srpskoj "mreži", a među najistaknutijima je Nikola Smolenski, koji je jedan od najplodnijih i najcenjenijih pisaca odrednica.

Njega mnogi smatraju "prvim čovekom srpske Wikipedije", a trenutno je i na mestu predsednika Izvršnog odbora Zadužbine Vikimedije za Srbiju, čiji je posao kontekt sa medijima, sakupljanje para i organizovanje sastanaka urednika iz okruženja.

Srpska Vikipedija će 16. februara proslaviti 6 rođendan, a prvi tekst je napisao sada neaktivni Filip Brčić.

Želja je da se u narednom periodu pored velikog broja urednika različitog uzrasta (od osnovac 7 do 77) pojavi veći broj urednica na delu srpske Vikipedije.

 #
Technorati Profile
Pravni aspekti elektronskog poslovanja

Poslovanje preko Interneta, kao specifičnog elektronskog medija, predstavlja ne samo tehnološku novinu u načinu poslovanja, već i novinu koja postavlja nove zadatke za pravnu regulativu u ovoj oblasti poslovanja.

 

Osim novodonetog Zakona o elektronskom potpisu, pravna regulativa zasada ne prati adekvatno izuzetno brzu ekspanziju ovakvog načina poslovanja, te se na isto primenjuje postojeća regulativa.

 

Postojeća pravna regulativa, orijentisana na “klasične” oblike poslovanja, u mnogim segmentima nema precizna odredjenja prema izuzetnim novinama i specifičnostima poslovanja preko Interneta, što predstavlja potencijalni generator niza praktičnih problema koji se postavljaju pred subjekte koji su se opredelili za ovaj način poslovanja.

 

U tom smislu, identifikujemo četiri oblasti u kojima su više nego nužna nova ili adekvatno izmenjena zakonska rešenja:

 

  1. Status i registracija privrednih subjekata
  2. Promet robe i usluga
  3. Platni promet i fiskaliteti
  4. Zaštita poslovanja preko interneta

 

Zaštita poslovanja preko Interneta

 

Izuzetno složeno pitanje zaštite poslovanja u elektronskom obliku uredjeno je zasada samo ZAKONOM O ELEKTRONSKOM POTPISU  Dalje uredjenje se može očekivati donošenjem zakona o elektronskoj trgovini, što je u republici crnoj Gori uredjeno početkom 2005. godine, a takodje i doslednom primenom važećih propisa o zaštiti autorskih prava, intelektualne svojine i žigovima.

 

 

 

 #
Technorati Profile
RSS on-line promocija

RSS (Real Simple Syndication) je već uglavnom poznata web tehnologija za praćenje  sadržaja sa određenih sajtova/blogova, i u ranijim postovima je ukratko objašnjeno čemu služi RSS tehnologija i zašto je ona veoma kvalitetna za ljude koji se ozbiljnije bave internetom.

Pored primene RSS feed-a, kao internet alata pomoću kojeg se mogu letimično pratiti sadržaji sa vama omiljenih Web stranica, postoji još jedna velika primena RSS-a, i to u promotivne svrhe.

Kao primer za ovaj vid Internet promocije uzeću blog, kao nešto što je svima nama blisko.

Sa jedne strane uzećemo blog koji nema RSS feed, a sa druge strane uzećemo onaj koji ima ovu opciju i napravićemo kratko poređenje.

Kada bi jedan posetilac posetio vaš blog, koji nema RSS,on bi pročitao vaš post, bio bi njime zadovoljan ili ne što je stvar ukusa, i otišao bi. E sad, problem nastaje u onom delu kada bi ste Vi želeli da se taj posetilac vrati na vaš blog.

A to i nije tako jednostavno ako nemate RSS, jer bi u suprotnom posetilac morao da pamti vašu adresu, dodaje je u Bookmark ili slično, što predstavlja gubljenje vremena za one koji se ozbiljno bave internetom.

Postavljanjem RSS-a na vaš blog dobili bi ste mnogo.

Potencijalni posetilac vašeg sajta/bloga bi samo jednim klikom mogao da bude vaš. Prostim klikom na RSS ikonicu, dobili bi ste posetioca koji vas svakodnevno prati, dobili bi ste "stalnu mušteriju".

E sad, ovo je samo jedan od osnovnih primera iskorišćenja RSS tehnologije, ali to je tek osnovi deo.

Putem RSS tehnologije, ako bi ozbiljnije iskoristili mogućnosti koje nam pruža, možete recimo pratiti KO VAS PRATI, odnosno ko vas čita, ko piše o vama, ko kopira vaše tekstove i slično.

Ozbiljnijim iskoričćenjem RSS tehnologije možete postiće veoma velike promotivne efekte, a naročito ako RSS tehnologiju uparite sa društvenim mrežama i opcijama koje one nude, onda se mogu postiče veoma kvalitetni rezultati-

 #
Technorati Profile