U danima kada nemam inspiraciju za pisanje postova, malo da Vas razonodim jednim soft Facebook repom...........
Uživajte u još jednom od dobrih ironičnih Facebook klipova....
Vikipedija je danas svetski poznata i priznata riznica znanja koje mnogi uzimaju kao reper za određene informacije.
Prema podacima sa osnovne strane Vikipedije, Srbi su od momenta njenog "podizanja" napisali 70.867 odrednica, načinili prosečno 9,32 izmena po članku, a registrovanih korisnika ima 30.440.
Trenutno postoji oko 23 aktivnih administratora na srpskoj "mreži", a među najistaknutijima je Nikola Smolenski, koji je jedan od najplodnijih i najcenjenijih pisaca odrednica.
Njega mnogi smatraju "prvim čovekom srpske Wikipedije", a trenutno je i na mestu predsednika Izvršnog odbora Zadužbine Vikimedije za Srbiju, čiji je posao kontekt sa medijima, sakupljanje para i organizovanje sastanaka urednika iz okruženja.
Srpska Vikipedija će 16. februara proslaviti 6 rođendan, a prvi tekst je napisao sada neaktivni Filip Brčić.
Želja je da se u narednom periodu pored velikog broja urednika različitog uzrasta (od osnovac 7 do 77) pojavi veći broj urednica na delu srpske Vikipedije.
Pre par dana sam objavio tekst u kojem sam naveo razloge kako i zašto će Facebook preko noći "ubiti" Twitter, ako se poboljša u segmentu javnih statusa.
Danas sam naišao na tekst koji je objavio gospodin Mike Butcher u kojem navodi 4 razloga zbog kojih Facebook neće moći da preuzme Twitter korisnike ako uspe da uvede javne statuse.
U tekstu se navodi kako su Twitter statusi mnogo napredniji (kod Facebook-a su po defaultu podešeni na closed osim za prijatelje), lakše i brže se šire među korisnicima mreže, zatim, kod Facebook-a je potrebno odobrenje za praćenje statusa, dok je Twitter po svom modelu "prateći" sistem društvenih mreža (Twitter followers).
Takođe se navodi kako se i sam profil Twitter korisnika u velikoj meri razlikuje od Facebook korisnika, te da bi se ljudi koji su privrženiji Facebook-u teško privikli na promenu koja bi nastala uvođenjem javnih statusa.
Mišljenje je da bi se ljudi pre opredelili da pređu na Twitter jer bi im bilo lakše da shvate kako ova opcija funkcioniše na Twitter-u, nego da se priviknu na Facebook novitet.
Pored ova dva razloga, postoje i velike razlike u biznis modelu i u viđenju odgovora (replies), arazmišljanja na ovu temu možete pročitati ovde.
Pre par meseci sam i sam napisao post koji je posvećen blogovanju, odnosno cilju našeg blogovanja i uvideo da svako od nas (blogera) ima svoje razloge za pisanje i vođenje istog.
Primećujem da se ovih dana digla pristojna prašina oko posta gospođe Dragane Đermanović, koja je jedan post na svom blogu upravo posvetila razlozima zbog kojih i vodi blog.
U postu se navodi kako je samo pisanje teksta inspirisano jednom vrstom revolta prema ljudima koji ne shvataju pisanje i svrhu (kakva god da je) pisanja bloga.
Ne želim dalje da pričam o ovom zanimljivom postu, pročitaćete ga i sami, znam to , ali bih želeo da napomenem jedan detalj koji je meni "zapao za oko".
Naime, reč je o pojavi viralnog marketinga u blogerskoj zajednici. Iako blogerska zajednica u Srbiji (i regionu) i dalje nema medijsku "moć" kao što je imaju blogerske zajednice sa zapada (određeni blogovi se uzimaju kao veoma kompetentni podaci iz određenih oblasti) ona je veoma povezana.
Reč je o tome da se nakon objavljivanja ovog posta, moglo videti još sličnih postova na ovu temu (između ostalog i ovaj post ), što govori da određeni ljudi svojim blogom mogu naterati ostale da razmišljaju, mogu učestvovati u stvaranju javnog mnjenja.
Na blogu gospodina Dragana Varagića i gospođice Jasne Kamatović mogli ste da vidite postove koji su inspirisani već pomenutim tekstom.
Ovi podaci mi govore sledeće, blogerska zajednica u Srbiji je povezana, svi se pratimo i svi se čitamo (globalno rečeno), i nečiji tuđi post nas može naterati da se zapitamo kako šta i gde, i ovo je dobro jer smatram da predstavlja početak medijskog razvoja blogerske zajednice.
Pitanje je dana kada će i ostali mediji početi da shvataju moć i značaj blogerske zajednice u stvaranju javnog mnjenja, i tada će tekstovi o razlozima pisanja bloga biti suvišni.
Uticaj društvenih mreža na Internetu je veliki, sajtovi kao što su Facebook su već postali veoma dobri alati za Internet promociju i marketing, mnogobrojne velike i jake kompanije su već uveliko počele da koriste prednosti ovakvog vida oglašavanja, kako bi ostvarili što bolji kontakt sa svojim sadašnjim, budućim, potencijalnim korisnicima.
Još jedan primer u nizu je reklamna kampanja televizijske serije “TrueBlood”.
Ovaj primer sam izdvojio od ostalih jer me je oduševila ideja da se jedna televizijska serija reklamira pomoću Facebook-a!
Možda u ovom trenutku ovakav vid reklamiranja i ne predstavlja neki novitet, ipak, ovo je vek kada se Internet pojavljuje kao glavni (i jedini) kandidat za novu medijsku revoluciju, ali je zasigurno da je ovo još jedan siguran pokazatelj koji nam potvrđuje da je budućnost svih ostalih medija na Internetu.
Ako su ljudi sa jedne od svetski poznatih televizijskih stanica kao što je HBO shvatili da svoje poslovanje moraju prebaciti na Internet, onda nam ne preostaje ništa drugo nego da i mi to isto uradimo.
Poslovni izveštaj predstavlja pisani dokument, koji može biti napisan u elektronskom ili papirnom obliku, koji opisuje radnje, dešavanja ili stanje u jednom poslovnom preduzeću.
U suštini, celj jednog poslovnog izveštaja je da ostavi argumentovani trag poslovanja preduzeća i da doprinese kolektivnom pamćenju preduzeća.
Pod pojmom "pamćenje" preduzeća, smatram situaciju, ako na primer, dođe do kadrovskih promena u samom preduzeću, poslovni izveštaji ubrzavaju uvođenje novih kadrova u sistem rada. Ova karakteristika poslovnih izveštaja predstavlja nevidljivu vrednost jednog preduzeća.
Svi delovi jednog biznis plana (analiza tržišta, konkurenije....), se moraju dokumentovati u formi poslovnih izveštaja kako bi se na kraju sklopila jedna kompaktna celina.
Poslovni izveštaji su u savremenim preduzećima jedan sastavni deo radnog procesa, jer su oni kao takav dokument u, jednom razrađenom sistemu, osnova za donošenje odluka rukovodstva preduzeća.
Samo pisanje poslovnih izveštaja mora biti veoma pedantno i profesionalno urađeno jer istovremeno oslikava i samog autora izveštaja, ali i samo preduzeće. Izveštaj mora biti napisan jezgrovito i sažeto, tako da lice koje čita poslovni izveštaj može uvideti suštinu, pritom ne gubeći mnogo vremena na čitanje.
Preporučljivo je uz sam izveštaj dodati i priloge ili multimedijalne zapise ako je to potrebno i ako bi učinilo izveštaj boljim.
Takođe, veoma je bitno da se tokom izveštaja, lice koje sastavlja isti, stavi u ulogu osobe koje će sam izveštaj čitati i na osnovu njega donositi određene zaključke.
Naglasio bih još i to da se posebna pažnja mora obratiti na to da se poslovni izveštaji moraju koristiti u daljoj poslovnoj komunikaciji ili da se predaju kao zbirni izveštaji većeg broja saradnika.
Biznis plan predstavlja temelj uspešne, zdrave firme.
Mnogi vlasnici kompanija, direktori ili top menadžeri u Srbiji i dalje ne shvataju važnost biznis plana kao poslovnog dokumenta koji u velikoj meri može pomoći u radu i stvaranju uspešne kompanije.
Imam utisak da je u našoj javnosti termin "biznis plan" sinonim za jedan lepo ukomponovani dokument, koji vlasnici/rukovodioci vide samo kao podlogu na osnovu koje će uspeti da od banke dobiju povoljan kredit uz pristojan Grace period.
Ovo je u velikoj meri tačno, ali to nije sve.
Biznis plan može značajno pomoći u predstavljanju kompanije, stvaranju kredibiliteta u javnosti (PR oblast), ali i stvaranju dobrih odnosa na relaciji kompanija-radnik unutar same organizacije.
Odnosi kompanija-radnik su veoma bitni (a često zanemarivani) jer se u mnogim velikim kompanijama mogu sresti ljudi koji godinama rade na određenoj poziciji u firmi, a da pritom uopšte nemaju pojma kako oni doprinose radu kompanije i kako oni mogu poboljšati rad te iste kompanije u kojoj rade već neko vreme. Prosto, oni ne znaju zašto su postavljeni na dato radno mesto.
Jedan dobro napisan Biznis plan može pomoći svakom radniku organizacije da pronađe svoje mesto u kompaniji, može mu pomoći da shvati cilj svog rada i da uvidi kuda sve to vodi.
U nastavku ću navesti osnovne delove jednog biznis plana (za elektronsko poslovanje), a u narednim postovima ću svakoj oblasti posvetiti malo više pažnje.
Osnovni delovi Biznis plana:
- Struktuiranje izveštaja u poslovnu formu
- Misija i vizija
- Poslovni proces i opis preduzeća
- Poslovni i izvršni ciljevi
- Analiza tržišta
- Analiza konkurencije
- Finansijska analiza
- Analiza rizika
- Faze, zadaci, resursi i prekretnice u projektu
- Opis poslovnog procesa korišćenjem softvera
- Izvršni rezime
- Forma i prezentacija biznis plana
Do sada su poznate mnoge društvene mreže, MySpace, Facebook, Twitter.....ali da li ste čuli za Hatebook?
Reč je o novoj društvenoj mreži (da je tako nazovem), ali ova ima drugačiju tematiku od svih ostalih.
Pošto su do sada svi sajtovi koji se bave socijalizacijom ljudi, prevashodno za cilj imali da spajaju ljude, kako nove, tako i neke davno zaboravljene prijatelje, rodbinu, ljubavnike iz mladosti, ovaj sajt za cilj ima da spaja ljude koji MRZE.
Možda ovo na prvi pogled zvuči jako surovo, ali to je naša realnost.
Ne postoji osoba na svetu koja sve ili svakog voli, ljudi smo, moramo nešto i da mrzimo, neki od nas mrze svoje šefove, neki bivše devojke/momke, neki mrze političare...
Svu tu mržnju sada možete preusmeriti ka ovom sajtu, i tako se makar malo "izduvati" i osloboditi svakodnevnog stresa....nije trajno rešenje, ali je bezbolnije nego da "odalamite" Vašeg dosadnog šefa.
Poslovanje preko Interneta, kao specifičnog elektronskog medija, predstavlja ne samo tehnološku novinu u načinu poslovanja, već i novinu koja postavlja nove zadatke za pravnu regulativu u ovoj oblasti poslovanja.
Osim novodonetog Zakona o elektronskom potpisu, pravna regulativa zasada ne prati adekvatno izuzetno brzu ekspanziju ovakvog načina poslovanja, te se na isto primenjuje postojeća regulativa.
Postojeća pravna regulativa, orijentisana na “klasične” oblike poslovanja, u mnogim segmentima nema precizna odredjenja prema izuzetnim novinama i specifičnostima poslovanja preko Interneta, što predstavlja potencijalni generator niza praktičnih problema koji se postavljaju pred subjekte koji su se opredelili za ovaj način poslovanja.
U tom smislu, identifikujemo četiri oblasti u kojima su više nego nužna nova ili adekvatno izmenjena zakonska rešenja:
- Status i registracija privrednih subjekata
- Promet robe i usluga
- Platni promet i fiskaliteti
- Zaštita poslovanja preko interneta
Zaštita poslovanja preko Interneta
Izuzetno složeno pitanje zaštite poslovanja u elektronskom obliku uredjeno je zasada samo ZAKONOM O ELEKTRONSKOM POTPISU Dalje uredjenje se može očekivati donošenjem zakona o elektronskoj trgovini, što je u republici crnoj Gori uredjeno početkom 2005. godine, a takodje i doslednom primenom važećih propisa o zaštiti autorskih prava, intelektualne svojine i žigovima.
Dokazano je da 2 stvari na svetu poseduju matematičku vrednost beskonačn, a to su svemir i LJUDKSA GLUPOST!!!!!
Shvatam da mladi u Srbiji žive pod velikim stresom, da su godine ratova i kojekakvih nedaća iza nas, ali da li je ovo način da se izrazimo, da li smo ovo mi, neka nada za bolju budućnost!!????
Tužne li mladosti......
daljom analizom profila ovih ljudi je ustanovljeno:
Miloš Anichic, aka 'dabogda vas
neki crnja jebao u chmar pederi', slika iz profila, obratiti paznju na
detalje rasne diversifikacije
...drugi primerak, Milosh Gligoric, aka 'Totalni Srbin', aka 'Zacicemovamugajbeiklubovepederi', slika iz nekog njihovog kluba...ljupke kreacije, iskren zagrljaj...vrh
...treci primerak, ne toliko interesantan, Milos Zelenbaba, knjizhevnik, glumac...ljubitelj istih
... voleo bih da čujem mišljenje nekog psihoterapeuta, psihijatra, kako tumači ove verbale prepirke ... voleo bih da znam šta ljude tera da budu ovako primitivni......
Smatram da je ovo jedan klasični primer koliko ljudi mogu biti prosti i primitivni i to u 21. veku, veku kada se pomeraju granice nemogućeg, i zati nisam želeo da cenzurišem ove slike.
Surfujući internetom naišao sam na jedan meni jako interesantan On-line rečnik, "Visual dictionary online".
Ono što izdvaja ovaj rečnik od drugih je to što obiluje brojnim ilustracijama na kojima su označeni svi nepoznati pojmovi, i to na 6 različitih svetskih jezika.
Rečnik kombinuje ilustracije i zadate reči radi objašnjenja raznih termina, pa je veoma dobro rešenje ako znate kako nešto izgleda, lako ga po toj logici možete pronaći, a samim tim i dobiti traženu reč.
Rečnik je namenjen svim uzrastima i može zadovoljiti potrebe svakoga ko želi da proširi svoje znanje i sazna nešto novo iz raznih oblasti (medicina, astronomija....).
Ljudima je oduvek bilo zanimljivo da pišu knjige, prave filmove, krišom prepričavaju zločine i nedela nekih tamo zlih ljudi....ponajviše od svih, bilo je reči o Koza Nostri, ozloglašenoj mafiji sa Sicilije.
Ne znam šta je to što je uvek ljudima bilo interesantno kod članova tih i takvih "udruženja", ali znam filmovi kao što su "Kum" ili knjige kao što su "Sicilijanac" nikada neće umreti.
Možda je sada trenutno u svetu knjiga kao medij komunikacije sa masom malo potisnuta u stranu, ali Internet definitivno nije.
Samim tim, vođe nekih od ozloglašenih italijanskih mafija, rešili su da pune neke nove stranice.....Internet stranice.
Već nagađate, reč je o Facebook-u.
Na sajtu RTS-a, objavljena je vest u koja govori o tome kako su na Facebook-u otvorene grupe za podršku eminentnih članova ovih famoznih udruženja. Verovali ili ne, ljudi na sva vrata veličaju svoje "crne heroje", aljudska glupost ide do te mere, da neke od njih žele da proglase svecima.
Najveći broj članova imaju "klubovi" osnovani u čast dvojice osuđenih šefova, Salvatorea "Totoa" Rine, koji je u zatvoru od 1993. i njegovog naslednika Bernarda Provencana (obojica iz Korleonea), uhapšenog u aprilu 2006. godine, ali i Matea Mesine Denara zvanog "Dijabolik", bosa iz Trapanija na Siciliji, koji se smatra aktuelnim "šefom svih šefova". - kako navodi izvor RTS-a.
Da li je ovo samo još jedan hir, ili možda neki novi način da bosovi komuniciraju sa svojim poručnicima, ostaje samo da se nagađa. Definitivno je mafija počela da preuzima i Internet...pazite se , da ne dođu da Vam traže reket za Vaš blog.
Ovaj post je inspirisan informacijom da je Biznis blog prodat ovih dana i da postoji nada kako se u Srbiji blogovanje može isplatiti.
Kako bi se počelo sa pisanjem i vođenjem bloga, potrebno je uraditi par koraka na tu temu:
1) Potrebno je prijaviti se (registrovati se) na određenu blog platformu kao što je ova, da kažem naša blog platforma Blog.co.yu (postoje i mnoge druge kao što su Mojblog.rs, Blogoye.org i slično). Procedura je toliko jednostavna, da blog mogu otvoriti i polopismeni ljudi, tako da smatram da nema potrebe opisivati proces prijavljivanja.
2) Potrebno je osmisliti ideju tj. temu pisanja bloga-najbolje je osmisliti temu kojom se niko trenutno ne bavi (trenutno jer u trenutku kada ste se setili te vaše extra ideje, još njih 5-oro se setilo istog), a ako već ne možete da se setite ničega što bi predstavljalo novinu, onda pogledajte šta radi "konkurencija, pa pokušajte da napravite nešto bolje
3) Kada ste odlučili o čemu ćete pisati (nije potrebno da budete expert za datu temu, već je samo dovoljno da imate volju), potrebno je osmisliti naslov koji će biti dovoljno interesantan za buduće posetioce sajta, potrebno je privući ih naslovom, ali NE SMETE ih lagati
Npr. ne možete dati naslov blogu "Moja vruća kuhinja", a da pišete o automobilima. Naslov je dovoljno precizan da privuče posetioce, a opet pomalo intrigantan (čitaj dvosmislen) da privuče pažnju(kao i moj naslov )
Određivanje naslova samog bloga u velikoj meri zavisi od toga šta blogom želite da uradite i ko su vaša ciljna grupa
4) Kada ste se registrovali na neku blog platformu, osmislili temu i naslov bloga, možete početi sa pisanjem bloga. Preduslov za stil i način pisanja bloga je vaš cilj. Prilikom otvaranja bloga, odnosno pre samog otvaranja, potrebno je definisati šta želite blogom da postignete.
Postoje razne vrste blogova, od ličnih on-line dnevnika, do profesionalnih blogova koji su usko stručni (niša interesovanja), pa i do samo-promotivnih blogova pojedinaca (ljudi kojim blog služi kao vid promocije). Različiti blogovi privlače različite profile ljudi, tako da je za različite profile ljudi potrebno pisati različitim stilom.
5) Poznato je da je u ljudskoj prirodi 95% dnevnih radnji navika, pa shodno s tim i pisanje bloga spada u tih 95%. Kako bi ste privukli, a zatim i zadržali određene posetioce vašeg bloga, potrebno je blog pisati redovno.
Šta je za koga redovno, opet sve zavisi od ambicija i cilja. Redovno za nekog može značiti 2 puta nedeljno, a za nekoga 2 puta na sat vremena. U zavisnosti od toga koliko vremena ste spremni da odvojite za pisanje bloga i koliku posećenost želite da dobijete, vi će te pisati blog, ali je bitno da frekvencija pisanja bude ista!
6) Interakcija sa posetiocima. Ako ste uspeli da ispunite neke od dosadašnjih uslova (čitaj sve), već do sada ste uspeli da privučete neke posetioce. E sad, pitanje je kako te posetioce zadržati.
Ovo vam je isto kao kada odete u restoran. Ako je hrana pristojna, restoran ok, a usluga odlična, vi ćete se vratiti makar još jednom u taj isti restoran, daćete im još jednu šansu, ali ako je sve extra u restoranu, a konobar vam baci na sto vaš obrok, pritom ne pokaže ni trunku uljudnosti i kulture, vi ćete otići i potražiti neki drugi restoran gde će vas poštovati.
Tako je i sa blogom, omogućite vašem posetiocu da se oseća prijatno na vašem blogu, poželite mu dobar dan i laku noć, odgovorite mu na komentare i udostojite ga sa malo pažnje, prijaće mu.
7) Sve ovo je uzaludno raditi ako vam tekst nije dobar, odličan. Ovu stavku sam namerno stavio na kraju, mada je po važnosti možda i prva. Potrebno je imati odličan tekst! Vašeg posetioca ćete privući upravo vašim pisanjem, vašom sposobnošću da zaintrigirate posetioca, da ga naterate da čita vaše postove, da ih komentariše i preporuči drugima. Bez ODLIČNOG, ZANIMLJIVOG pisanja, nema ni poseta.
Postoji još dosta stvari koje bi vam bile od pomoći prilikom pisanja (ovo je neka osnova osnove u 7 koraka) i otvaranja bloga, ovu su neke stavke koje sam ja na osnovu mog iskustva izdvojio kao neophodne prilikom otvaranja bloga.
Dodatne informacije možete pronaći i u knjizi Blog osnove u kojoj je detaljnije opisana procedura započinjanja blogovanja, a ako imate neke nedoumice, možete pitanja postaviti ovde, a ja ću se truditi da odgovorim na ista što bolje umem.
Verovatno ste se svi pitali kako to da je u svetu pisanje bloga isplativa stvar, a kod nas i dalje samo deo entuzijazma određenog broje ljudi.
Već od ranije je bio poznat primer Dušana Belića i njegovog bloga IntoMobile. Da ne dužim sa pričom, ovaj blog je otkupljen od jedne strane firme koja je gospodinu Dušanu dala za naše uslove lepu sumu novca za ovaj blog, i sklopila s njim ugovor da nastavi da radi na istom, za opet ne tako male pare.
Nakom ovog primera prodaje bloga, usledio je i primer Marka Bijelića, autora i vlasnika bloga Biznis blog. Ovaj blog je upravo prodat!!!
Kupac je, prema izvorima, nepoznat ljubitelj blogova iz Hrvatske.
Ako ste mislili da se blogom na ovim prostorima ne može zaraditi, i da se kod nas ne može živeti od e-biznisa....verovatno ste u pravu, još je to veoma teško, ali NE i neostvarivo!
Bravo za Marka, i ajmo u nova pisanja, možda nam se jednog dana i isplati!
Blogovanje je svegde u svetu (pa i kod nas) postalo popularno, kako međe Internet profesionalcima, tako i među običnim ljudima koji žele da vode svoje on-line dnevnike.
Kako je već ranije bilo primera u svetu, gde su određeni blog postovi doneli ogromni publicitet, ljudi su shvatili da je potrebno baciti akcenat na ovaj deo Web-a.
Poznato je takođe da i pretraživači "vole" blogove, te je i ova informacija doprinela da velike kompanije, kao što je i Facebook, naprave svoje platforme za blogovanje.
Reč je o tome, da na Facebook-u postoji deo za blogere, koji mogu svoje pisanje prezentovati svim korisnicima Facebook-a.
Koliko blog platformi se može pohvaliti podatkom da ima 150 miliona korisnika, koliko Facebook trenutno broji?
Postoji još jedan bitan deo na Facebook-u, a to je deo u kojem vi možete postaviti vaš lični blog (blog sa posebnog domena) i ovom opcijom možete privući veliki broj korisnika.
Naravno, potrebno je samo imati profil na Facebook-u. Dovoljno je ulogovati se,posetiti opciju za dodavanje svog bloga ito je manje-više sve što je potrebno uraditi da bi se vaš blog našao na listi.
Nažalost, ne mogu vam pokazati kako izgledaju te opcije na Facebook-u, jer sam izbrisao svoj nalog, te ne mogu pristupiti istim opcijama, ali dok mi je ova tema bila interesantna sa strane Internet Marketinga, mogao sam primetiti da su svoje blogove postavili prekaljeni Internet PRofesionalci u Srbiji kao što su Miloje Sekulić i Dragana Vujović Đermanović.
Ovo je još jedan od retkih primera pozitivnog i pametnog iskorišćenja društvenih mreža u Srbiji (što je retkost).